Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Januari 06, 2014

Orang Sama Aje

sampai dipejabat tadi, terus ditegur seorang rakan sekerja. dia bagitau yg orang sama timbulkan masalah berkaitan kerja. dan dia bagitau dia tak mahu bertugas dgn orang yg baginya bermasalah tu.

rakan yg bagitau ni memang perihatin. beliau antara yg akan tegur saya sebagai peringatan. ada yg boleh terima cara kawan seorang ni yg suka tegur orang lain. mungkin cara dia menegur. mungkin minat dia menegur. dia antara orang yg suka menegur. mengingatkan.

mendengar teguran tidak semestinya sama dgn menerima teguran. ada teguran boleh diterima. ada teguran yg masuk telinga kiri, keluar telinga kanan. kita harapkan teguran memperbaiki diri kita. memperbaiki masayarakat dan organisasi. dengar dan timbangkan sebelum buat keputusan. org yg sama yg tak nak dengar dan asyik buat benda yg menyusahkan, apa patut kita buat?

Tiada ulasan: