Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Januari 12, 2014

Gelaran dan Sikap

datuk saya pernah becita-cita pada tahun 80an untuk saya menjadi seorang doktor . kalau cita2 datuk saya menjadi kenyataan, maka saya dipanggil dr bad sekarang. seorang kawan kpd keluarga memanggil saya prof pada tahun 80an. jika panggilan tersebut menjadi kenyataan, maka saya akan dipanggil prof bad sekarang.

kekadang terasa berangin juga jika dipanggil prof dr bad. dan ada saudara ingin mencadangkan saya mendapat gelaran dato. puh3, prof dato dr bad. panjangnya panggilan nanti. jika menjadi kenyataan, maka saya berdoa dan berharap janganlah dgn mempunyai gelaran di dunia, sikap saya berubah menjadi lebih tidak disukai ramai. harapan saya janganlah sebarang gelaran membuat saya besar kepala dan besar bontot selain besar perut.

maka jika difikir2kan, mungkin lebih baik saya hanya dikenali sbg encik bad atau cebad shj. gelaran sekarang sesuai utk bawa kereta kecil, makan makanan murah, berpakaian murah, dll yg murah tetapi berkualiti.

Tiada ulasan: