Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Januari 17, 2014

Teguran Lagi

tadi di surau saya ditegur lagi. dua2 sebelumiqamah.

teguran yg pertama oleh beberapa ahli kariah surau. sebab mereka tengok saya doa lama. jadi mereka pun tegur. bertanya doa apa lama2. jawab saya 'doa minta jodoh'. gelak mereka yg dengar yg rata2 berusia hampir atau melebihi 60tahun.teguran kedua semasa dlm saf sebelum solat oleh jiran dekat rumah. dia bertanya/menyatakan 'lama tak nampak'.

teguran yg tak membuat saya rasa marah tetapi gembira. kerana teguran2 di surau utk mengingatkan kita. teguran2 menunjukkan orang ambil kisah tentang kita. terima kasih kerana menegur utk kebaikan bersama. elakkan drpd tidak ditegur kerana tidak disukai atau orang rasa menyampah dgn kita.

Tiada ulasan: