Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Januari 06, 2010

Aikido di FSR 2010

Semalam saya ke gym fsr. Saya dimaklumkan sensei Ramlan, pengajar aikido di fsr akan menyambut birthdaynya, dan ada surprise party untuk dia. Kebetulan pula saya ada sebuah buku yg dah lama saya beli utk dihadiahkan kpdnya.

Tetapi saya terberi buku lebih dulu drpd party. Sensei Ramlan berterima kasih kpd saya dan bgtau bhw beliau memang ada niat nak beli buku yg saya hadiahkan. Tetapi harga buku tersebut kurang memberangsangkan utk beliau beli. Saya juga maklumkan bhw saya telah habis baca buku yg sama yg saya beli utk saya sendiri. Buku tersebut menceritakan bhw ilmu, kekuatan mental melalui pengetahuan lebih kuat drpd kekuatan fizikal.

Semalam sensei Ema bgtau saya bhw jika saya kembali melakukan aikido, belt saya sudah mencapai tahap yg amat baik. Saya senyum. Kemudian Sensei Ramlan tegur saya dan berkata perkara yg sama. Tadi, PM Zul Kadir, yg ber'belt' paling tinggi di uitm mengarahkan saya utk kembali aktif dlm aikido. Saya jawab,'insyaallah'.

Tiada ulasan: