Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, Januari 16, 2010

Syukur Kepada Allah - Yang Maha Adil

Sesungguhnya Allah itu Maha Adil. Maha Bijaksana. Maha Mengetahui. Berdoalah kepadaNya.

Sebelum berlaku perubahan kepimpinan di organisasi saya, kawan2 amat risau. Mereka risau jika jawatan di pucuk akan dipegang oleh mereka yg hanya pentingkan diri sendiri. Yang hanya inginkan jawatan kerana utk mengkayakan diri dan kroni. Yang mahukan jawatan bukan kerana kebaikan organisasi. Ingin jadi pemimpin bukan berteraskan akademik.

Maka saya cadangkan kpd kawan2, 'berdoalah kpd Yang Maha Berkuasa'. kita berusaha sedaya kita dan akhirkan dgn doa. Keputusan pada Allah. dan alhamdulillah, doa2 kita semua dimakbulkan Allah. Allah Maha Adil. Ia tidak zalim spt sesetengah makhlukNya. Makhluk yg lupa bhw hidup di dunia ini adalah utk menjalankan amanah Nya.

Maka yg berniat tidak baik pun terus menggigit jari.dan insyaallah kepimpinan baru akan mendapat kerjasama majoriti ahli organisasi utk kebaikan bersama. Allahu akhbar.

Tiada ulasan: