Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Januari 17, 2010

Berkongsi Ilmu

Tugas sebagai seorang staf akademik adalah berkongsi ilmu. Ada melalui syarahan. Ada melalui penulisan. Ada melalui hasil penyelidikan. Dan pelbagai cara lagi.

Adakalanya kita mendapat pelajar yg amat mencabar. mamasuki kelas bukan utk belajar tetapi utk tunjuk kurang ajar. ada yg memang nak belajar tetapi payah nak masuk apa yg diajar. mengajar/berkongsi ilmu dgn para pelajar dr pelbagai latarbelakang dan perangai amat menyeronokkan bg saya.

Ada yg didlm kelas amat aktif dan sentiasa akan cuba memberi jawapan kpd semua soalan. Mereka ini selalunya akan duduk di barisan hadapan. Saya suka pelajar macam ini. betul atau salah jawapan tidaklah penting bg saya. sebaliknya kesungguhan dan minat utk belajar amat saya hargai.

Ada yg memerhatikan shj. Memikirkan bgmana nak ambil peluang utk lulus dgn mudah. Pesanan saya utk semua, gunakanlah peluang utk mendapat ilmu ini sebaik yg mungkin. lakukanlah dgn jujur, ikhlas dan penuh amanah. Jangan lupa utk memohon kepada Allah, Tiada Tuhan Melainkan Allah.

Tiada ulasan: