Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Januari 06, 2010

Ragam Kanak-kanak 2

Semasa saya sampai di gym semalam, saya lihat banyak kereta. Di dalam gym, saya lihat ramai yg saya tak kenal asyik menjengok ke ruang aerobic gym fsr. Rupa-rupanya mereka adalah ibubapa yg menghantar anak2 mereka menghadiri kelas aikido utk kanak2 di gym fsr.

Kelas aikido utk kanak2 adalah pada setiap selasa malam rabu, jam 8-9 malam. Seronok saya melihat gelagat kanak2 bersedia dan seterusnya mengikut kelas aikido yg diterajui oelh sensei Ramlan. Ramai yg ber'belt' yg lebih tinggi warnanya drpd saya. Saya yakin jika saya spar dgn mereka, saya dgn mudah akan ditewaskan oelh mereka ini.

Saya sempat bertanya seorang drpd bapa yg hadir. Beliau bgtau yg dia hantar anak2nya utk ikuti kelas aikido utk disiplin. Belajar saling menghormati. Beliau sendiri berminat dgn aikido, tetapi beliau rasa beliau dah tua utk aktif dlm aikido. Saya cuba memeri motivasi utk beliau turut serta di kelas akan datang.

Tiada ulasan: