Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Januari 24, 2010

Kuliah Yang Ceria

Petang kelas dgn pelajar PLK. Masanya 2ptg hingga 5ptg, hari ahad. Masa yg paling seronok utk belajar bagi pelajar matang dan tak matang.

Memang masa yg amat mencabar utk fokus kpd kelas akaun bg pensyarah dan pelajar. Tapi sesi petang tadi amat berbeza drpd sebelumnya. Petang tadi sesi amat ceria. Sesi menjawab soalan berkaitan perakaunan. Waktu daripada 2ptg ke 5ptg amat cepat berlalu. Para pelajar begitu seronok belajar kelas dan kesannya pensyarah pun amat seronok berkongsi.

Pada satu ketika, para peljar bersorak macam kat stadium bola. Amat gembira kerana berjaya menjawab soalan. Dan saya harapkan mereka juga turut faham, iaitu objektif utama setiap kelas. Saya memang seronok apabila pelajar saya seronok belajar dgn saya. Yang penting juga adalah setiap drpd kita melakukan setiap tugas dgn penuh tanggungjawab dan amanah.

Tiada ulasan: