Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Disember 27, 2010

Cita-cita

semasa kecil kita dibgtau utk bercita2 besar. punya kerja yg berpangkat tinggi. supaya bergaji tinggi. supaya mempunyai harta yg banyak.

tetapi itu tentang dunia shj. jarang yg bercerita tentang bercita2 utk mempunyai ilmu yg tinggi dan baik. dan selalunya ini jarang dikongsi oleh ibubapa, saudaramara dan sahabat2 kita. selalunya mereka yg ingin kita banyak duit di dunia supaya dpt mereka bersama2 tolong habiskan. ramai yg ingin kaya cepat. maka ramai yg sanggup lakukan apa shj krn takut tak sempat kaya utk berjoli.

jika ada yg berpesan2 dgn kebaikan. jika ada yg berpesan2 dgn kesabaran utk kebaikan dunia dan akhirat, ramai yg akan melarikan diri. maka saya bercadang utk menjadikan pengetahuan dlm bidang pengurusan harta di dunia sbg satu kursus wajib di ipt. dan kursus ini perlu mempunyai tajuk2 bekalan utk kesejahteraan diakhirat.

saya teringat kpd ayat pertama yg diturunkan kpd rasulullah s.a.w, 'bacalah...'. maka tuntutlah ilmu utk kesejahteraan, dunia dan akhirat.

Tiada ulasan: