Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Disember 28, 2010

Penutup dan Pembuka Tahun

tadi saya adakan mesyuarat ringkas dgn staf saya. utk hujung tahun biasanya ttg skt. saya bg contoh bgmana utk isi borang skt. saya maklumkan bhw esok saya nak bincang ttg skt mereka utk diberi penilaian. saya baru selesai sediakan skt 2010 saya. sebab format baru,lambat sikit. tak banyak, hanya 15mukasurat aje yg menyenaraikan kerja2 yg telah saya lakukan dan latihan dhadiri pada 2010.

dan spt biasa pada hujung tahun, perancangan utk tahun hadapan perlu disediakan. maka saya setelah berbincang dgn staf upk ined telah menyediakan kalender aktiviti cadangan upk utk 2011. pada hampir setiap minggu, akan diadakan aktiviti kualiti sama ada iso, aknc, kik, srr, dsbnya. saya cadangkan sehingga penghujung 2011. jika dipersetujui, setelah saya tamat tempoh sbg ketua upk, aktiviti dirancangkan diteruskan oleh ketua baru.

mengikut iso, kita perlu memenuhi keperluan pelanggan dan sentiasa melakukan penambahbaikan. dan mengikut iso juga setiap perkhidmatan atau pembuatan kerja menggunakan pdca. p=perancangan, d=buat, c=semak, dan a=tindakan penambahbaikan. maka aktiviti tahunan upk ined juga berdasarkan kpd pdca. kebanyakan p, c dan a dilakukan saya. d dilakukan oleh staf saya. itulah tanggungjawab seorang ketua/pemimpin pada setiap tahun.

Tiada ulasan: