Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Disember 03, 2010

Kerja Seorang Akademia Di UiTM

masih ada yg ingat seorang pensyarah akan bercuti semasa pelajar bercuti. memang ada pensyarah yg boleh bercuti seperti pelajar. tetapi ada juga pensyarah yg akan bekerja spt biasa cuma bezanya tidak memberi syarahan kpd pelajar di mengikut jadual semester.

saya antara pensyarah yg jarang2 dpt bercuti apabila pelajar bercuti. ada kerana pilihan utk tambah ilmu. ada kerana arahan utk tambah ilmu. 26-28nov mengiring pelajar ke pangkor. tiada ketidakpuasan hati kerana bersama peers utk kebaikan bersama. ianya satu tugasan yg amat menyeronokkan.

5-7dis, mula dgn hari cuti mingguan dan berakhir dgn hari cuti umum, saya diarahkan menghadiri kursus. di kg gajah, pusat latihan uitm. dah lama saya tak sana. tak ingat dah bila kali terakhir. pengalaman di pluitm amat berat. kerana makanan yg dihidangkan amat menyelerakan (kpd saya). jadi saya cuba pastikan ada sedikit senaman. utk kursus kali ini adalah berkaitan 'team-building'. maka dijangka input tenaga dan output tenaga akan seimbang. insyaallah.

Tiada ulasan: