Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Disember 01, 2010

Pensyarah dan PhD

semasa saya hadir di program kpt di klia pada isnin lepas, pengerusi jawatankuasa utk projek wip menegaskan bhw seorang pensyarah mesti mempunyai phd. barulah pensyarah itu berwibawa, berintegriti dan seorang profesional.

tadi saya berjumpa seorang rakan sekursus induksi pada 2005. beliau dgn gembira menyatakan bhw beliau akan mendaftar pd 18dis ini sbg pelajar phd di uitm. tahniah kpd beliau. dan semalam saya membaca dlm fb seorang rakan yg beliau telah berjaya utk memulakan pengajian peringkat phd di upm. tahniah.

saya juga dimaklumkan oleh seorang kawan bhw beliau dlm proses menyediakan 'proposal' utk phdnya. saya maklumkan bhw saya bersedia membantunya utk tajuk2 menarik dan ebrkaitan dgn bidang beliau. seorang lagi kawan gembira krn bidang berkaitannya ditawarkan utk pengajian phd bagi pensyarah di fakultinya. seorang lagi akwan dlm proses akhir utk menyiapkan tesis phdnya di luar negara.

saya doakan agar kesemua rakan2 yg akan dan sedang melanjutkan pengajian di epringkat phd akan berjaya menamatkan pengajian dgn jayanya. tetapi phd bukanlah peringkat tertinggi atau akhir utk kita mendapatkan ilmu.

Tiada ulasan: