Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Disember 27, 2010

Perompak

seorang kenalan disamun sebelum beliau ke luar negara. beliau dipukau sebelum duitnya diambil dari dlm kereta. yg peliknya, pekerja2 bengkel, kenalan dan abangnya tidak sedar mereka disamun/rompak sehingga ada yg di luar bengkel menjerit bgtau. tapi sudah terlambat, penyamun/perompak dah melarikan diri dgn motorsikal.

sebelum dirompak, tayar keretanya telah dibocorkan. maka beliau ke bengkel utk tukar tayar. rezeki ditentukan oleh Allah sahaja. ianya satu pengalaman yg pahit baginya kerana beliau akan ke luar negara. duit yg disamun utk digunakan pembayaran pengajiannya. memang penyamun/perompak tidak fikir kesan perbuatan jahat mereka.

kepada pembaca, hati2lah apabila menukarkan duit di pengurup wang. hati2 jugalah semasa mengeluarkan duit drpd bank/atm. kalau ingin keluarkan duit yg banyak, bawalah teman. dan yang penting, berdoalah kpdNya utk perlindunganNya, dan bertawakallah.

Tiada ulasan: