Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Disember 10, 2010

Komunikasi dan Kejayaan

komunikasi boleh menjadikan kita berjaya.komunikasi boleh menjadikan kita gagal.masalah selalunya dikaitkan dgn salah komunikasi atau tiada komunikasi.

teambuilding di kg gajah baru2 ini dikendalikan oleh syarikat yg sama mengendalikan teambuilding utk fsr. seorang fasilitator pada awal2nya terpinga2 juga melihat saya. saya harap kerana anggapan positif drpd sesi terdahulu.

semasa program dijalankan, faktor komunikasi dan kejayaan kerap diulangkata oleh fasilitator. saya setuju. dalm kaunseling, komunikasi adalah antara kemahiran terpenting. dan komunikasi berkaitan dgn ilmu. kalau tiada atau kurang ilmu, perkara yg ingin disampaikan oleh penyampai dan ingin diterima oleh penerima mungkin tidak dpt mencapai hasrat asal. kesannya, baik toksah berkomunikasi.

komunikasi adalah antara kemahiran insaniah yg ditekan oleh kpt yg mesti diterapkan kpd pelajar ipt. kalau kemahiran komunikasi kita rendah atau tiada, kejayaan di ipt dan di luar ipt akan sukar dicapai. maka utk meningkakan ilmu dlm komunikasi, jom sertai peers di uitm.

Tiada ulasan: