Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Disember 29, 2010

Ulasan dan Alasan

alhamdulillah. tahniah malaysia.akhirnya berjaya memenangi piala aff suzuki 2010. walau pun tewas 1-2 di jakarta, nett - malaysia menang 4-2. dan sebenarnya malaysia jaring 5 gol.

saya semasa menonton tv tadi tak berapa gemar dgn ulasan yg diberi oleh pengulas. adakalanya baik toksah ulas. ada kalanya macam riak,bongkak, sombong, overconfident. mungkin fsr patut adakan kursus utk menjadi pengulas sukan. ianya dpt membantu ulasan secara lebih mantap dan sedap didengar.

selalunya kekalahan akan diiringi dgn alasan. biasalah, apabila objektif tak tercapai, maka pelbagai alasan diberi. jarang kita salahkan diri kita. saya tak terkecuali. utk skt 2010 saya, saya bg alasan knp beberapa matlamat tak tercapai. manakala perbezaan utk tahun ini pula,jika markah penilaian lebih drpd 90,kena bagi ulasan. kena bagi sebab kenapa staf dinilai wajar dpt markah >drpd 90.

apa ulasan saya utk diri saya? saya adalah exco peringkat kebangsaan persatuan kaunseling. saya ahli lembaga koperasi. saya penasihat bersama peers. dan saya patut dinilai dn diberi markah oleh lebih drpd 2bos di uitm krn saya menjalankan tugas utk keempat2 tnc, 2pnc, dekan fsr dan pengarah ined. jika ingin ulasan lagi, sila rujuk kpd mereka dan juga mereka yg telah dan sedang bekerja dgn saya.

Tiada ulasan: