Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Julai 06, 2009

Al Insyiraah

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani

Bukankah Kami telah melapangkan dadamu
Dan telah Kami ringankan bebanmu
Yang memberatkan punggungmu
Dan Kami tinggikan sebutan (nama) mu
Maka tetapkanlah bahawa disebalik setiap kesusahan ada kesenangan
Tetapkanlah bahawa disebalik setiap kesusahan ada kesenangan
maka apabila engkau telah selesai (kerjakan sesuatu pekerjaan) lakukanlah pekerjaan lain
Dan hanya kepada Tuhanmu (sahajalah) kamu berharap

Antara surah di dalam Al Quran yang saya cuba baca pada setiap hari. Saya berdoa kepada Nya agar kesugulan saya pada hari ini akan berakhir dengan kegembiraan. InsyaAllah.

Tiada ulasan: