Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Julai 06, 2009

Hanya Manusia Biasa

Saya seorang manusia biasa. Maka saya tidak dapat mengelak daripada melakukan kesilapan.

Kita mesti membuat keputusan. Tidak bertindak adalah juga keputusan. Dan yang penting adalah, kita bertanggungjawab terhadap hasil keputusan yg telah kita buat. Seorang yg benar akan berani memikul tanggungjawab. Maka saya terima kesan kesilapan saya. Cuma perlulah difahami kenapa keputusan tersebut saya pilih.

Kepada seorang kawan, janganlah sebab tindakan saya menyebabkan perhubungan sebagai kawan diputuskan. Keputusan dibuat semasa kita marah, sedih selalunya akan menyebabkan kita menyesal di hari kemudian. Timbangkanlah apa yg kita inginkan.

Tiada ulasan: