Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Julai 05, 2009

Guru

Diantara kenalan baru di majlis kenduri semalam, adalah seorang guru. Guru kerana beliau mempunyai kelayakan yg pelbagai dalam ilmu seni mempertahankan diri.

Saya bercerita tentang aikido, dan nasihat beliau "jangan berhenti, teruskan". Saya juga menyebut nama seseorang yg merupakan guru dalam seni silat siam. Memang beliau, saudara tu kenal guru tersebut. Pesannya lagi kpd saya, 'memang seronok belajar dan mendapat pelbagai ilmu spt ilmu persilatan dan seni mempertahan diri. Cuma, berhati2 agar jangan menyusahkan kita apabila ajal kita hampir". Saya faham maksudnya.

Guru adalah contoh (contah spt kata Mejar Zaid - sahabat saya)maka seorg guru perlulah menjaga diri dan nama baiknya. Bagaimana jika guru tu hanya berpura2 baik di depan orang ramai, tetapi hakikatnya adalah sebaliknya.

Tiada ulasan: