Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Julai 06, 2009

Pelajar SRW650 dan SRW 655 Sem Jul 2009


Petang ini saya berjumpa 5 drpd 6 pelajar SRW650 dan SRW655 saya dr FSR. Yg ke 6 masih dlm perjalanan dari Kelantan.

Bidang saya pilih adalah burnout. Seorang pelajar bgtau saya bgmn terdapat pensyarah IPT yg tidak tahu apa itu burnout. Saya cadangkan supaya berjumpa dgn saya, satu contoh burnout. Secara umumnya, burnout adalah perasaan kesan daripada pelbagai faktor. Dan contoh burnout adalah apa yg saya sedang alami sekarang. Ada mungkin katakan burnout adalah stres, tekanan, dsbnya. Burnout saya pd hari ini adalah kerana kecewa dgn hasil drpd apa yg saya lakukan selama dua minggu tidak dihargai. Ada kalanya terpaksa tidur sehingga 3pagi kerana ingin memastikan untuk memenuhi masa.Ianya berkaitan dgn apa yg kita lakukan tidak diiktiraf dan dihargai orang lain.

Kesan daripada burnout adalah seperti rasa tidak bertenaga, lesu, sedih, dan pelbagainya. Kesan daripada emosi akan memberi kesan kpd fizikal.

Tiada ulasan: