Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Julai 03, 2009

Doa Untuk Seorang Kawan

Saya mempunyai seorang kawan. Dia kelihatan ceria apabila berjumpa dgnnya.

Walau bagaimana pun, beliau mempunyai latar belakang yg pahit. Kepercayaan yg diberikannya kpd seseorang telah disalah guna terhadap kawan saya. Walau pun beliau kelihatan sentiasa ceria dan tersenyum, perasaan yg dipendamnya sebenarnya amat pahit dan sedih. Manusia yg menyebabkan kawan saya ini bersedih masih lagi ingin menyusahkannya. Manusia yg melakukan kesalahan ini malangnya pandai berkata2, manis mulutnya. Maka pelajarnya dan orang lain tidak tahu diri dia yg sebenarnya.

Doa saya kpd kawan saya, hampirilah diri kpd Allah Yang Maha Esa. Hanya Allah Yang Maha Berkuasa. Ya Allah, limpah kurniakanlah kehidupan yg baik dunia dan akhirat untuk kawan saya. Ampunilah dosa2nya. Bukalah pintu hatinya untuk kembali menghampiri Mu. Hanya Engkau yang kami sembah dan hanya engkau yg kami pohon pertolongan. Inna illahi wa illahi rajiun. Amin

Tiada ulasan: