Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Julai 31, 2009

Persahabatan dan Persaudaraan


Apabila kita berada disamping seseorang, kita akan 'take it for granted' kehadirannya. Kita cuma merasa 'kekosongan' apabila seseorang itu tiada lagi di sisi kita.

Ini adalah satu perkara biasa kpd kita. Kehadiran ahli keluarga dan kawan2 tidak dihargai sehingga mereka tiada lagi di sisi kita. Barulah kita akan mengenangkan dan mengingati keseronokan, kebahagiaan, kegembiraan dan lain2 lagi perasaan semasa masih lagi bersama kita. Saya harapkan pendekatan seperti ini akan saya ubah. Dan saya akan mula menghargai setiap masa saya diberi peluang berada bersama ahli keluarga dan kawan2. Sebab kita pasti bhw kita tidak tahu baki2 masa kita ada bersama mereka di dunia ini.

Gambar di atas adalah gambar saya bersama sahabat2 pd 1980, semasa kami di tingkatan 1. 4 drpd kami telah pergi menyambut panggilan Illahi. Seorang sedang berubat untuk sakit barahnya. seorang telah kehilangan isteri melalui barah. Bersamalah kita berdoa semoga kita, ahli keluarga dan sahabat2 kita sentiasa dirahmati, dirahmani, dirahimi oleh Allah Ta'ala.

Tiada ulasan: