Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Julai 09, 2009

Ikhlas dan Jujur

Bagaimana untuk mengetahui keikhlasan dan kejujuran seseorang? Saya tak tahu dgn tepat. Mungkin sahabat dan saudara boleh membantu saya.

Saya sentiasa berdoa kpd Allah agar mereka yg berbicara dgn saya akan berbicara secara ikhlas dan jujur. Saya hanya mampu berdoa kepadaNya. Hanya Allah Yang Berkuasa kabulkan doa saya. Maka jika seseorang tidak ikhlas atau/dan tidak jujur apabila berbicara dgn saya, saya mungkin tahu, mungkin tidak. Seseorang yg biasa tidak ikhlas /jujur berupaya meng'hijab'kan dirinya yg sebenar.

saya dinasihatkan untuk berbaik sangka. Tetapi perlu juga ada perasaan was2. Saya adalah seorang yg jika tertipu/ditipu sekali, saya berdoa untuk tidak tertipu/ditipu buat kali kedua dan selama2nya.

Tiada ulasan: