Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Julai 16, 2009

Makhluk Allah

Allah adalah Maha Pencipta. Dan makhlukNya adalah terdiri daripada pelbagai seperti manusia, binatang, malaikat dan jin.

Ada diantara kita senang melihat makhluk halus ciptaanNya. Ramai yang tidak diiznkanNya untuk melihat makhluk ini olehNya. Dan makhluk Allah ad di mana2 sahaja di dunia ini. Kita mungkin melihat diri kita keseorangan, tetapi hakikatnya adalah sebaliknya. Kita sentiasa tidak keseorangan. Dan saya ada saudara2 yang mudah melihat makhluk2 halus yg tertentu. Baru2 ini, seorang saudara saya menyuruh saya ke bilik air di tempat kerja saya. Dia bagitau yg ada makhluk sedang berada di situ. Saya kata, terima kasih ajela. kan diikut saya ke bilik kuliah, susah saya.

Sesungguhnya, Hanya Allah Sahaja Yang maha Berkuasa. Maka takutlah kita kepada Allah, dan bukan kepada makhluk2Nya yang tiada kuasa dan upaya kecuali diizinkanNya.

2 ulasan:

ajoy87NF berkata...

Salam, nampaknya cerita ni makin panas....
hehehe...
klau dihimpunkan cerita dr org2 yg bercerita ni dah tentu bleyh bwat buku cerita...
hehehe..
Gurau jer...
Bwat masa ni Alhamdulillah xda ape yg pelik2 bwat masa ni. Cuma org skrg ini yg pelik2...

hisyamchemat berkata...

han2