Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Julai 13, 2009

Sediakah Kita?

Seperti yg saya katakan, ego boleh memberi kesan baik. Ego boleh memberi kesan buruk.

Saya pernah menyatakan bahawa kita secara umumnya tak akan berasa bersedia sepenuhnya untuk sesuatu perkara. Bagaimana boleh kita nilai bhw kita secara 100% bersedia menghadapi sesuatu? Adakah senarai untuk disemak? Kalau ada, berkongsilah dgn saya. Apabila sesuatu telah berlaku, selalunya barulah kita berasa tahapa persediaan yg telah kita lakukan.

Sudahkah kita bersedia untuk mengucap selamat tinggal? Kepada mereka yang kita kasih dan sayang? Saya belum bersedia. Tetapi jika masanya telah tiba, sama ada kita bersedia atau sebaliknya, kita harus menerima masa tersebut.

Tiada ulasan: