Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Julai 06, 2009

Patch Adam 01

Sebuah cerita benar yg saya amat minati. Banyak pengajaran untuk saya. Cerita ini akan saya gunakan dalam ceramah saya dgn pelajar pasca siswazah perubatan Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) esok, insyaAllah.

Kisah yang berkaitan adalah kisah sedih kpd Patch Adams. Beliau amat mengasihani teman wanitanya. Sebelum ini, Patch Adam selalu berada dlm keseorangan. Beliau cuba menghiburkan orang lain dan kesannya dirinya turut gembira.Apa yg dilakukannya bukan selalu mengikuti konensional seorang dalam bidang perubatan. Dan Patch Adam berjumpa dgn seorang rakan sekuliahnya yg berjaya menambat hatinya. Patch Adam berjaya menambat hati temannya setelah diusahakannya berkali2.

Walau bagaimana pun, dalam saat kegembiraan bersama temannya, temannya telah pergi buat selama2nya. Patch Adam menyalahkan dirinya. Beliau amat kecewa...

Tiada ulasan: