Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Julai 07, 2009

Dugaan dan Kehidupan

Tawa, tagisan dan sebagainya adalah asam garam kehidupan. Jika tiada semua ini, hidup kita adalah tawar.

Begitu juga dgn mereka yg kita temui dlm kehidupan kita di dunia ini. Ada yg menggembirakan kita, ada yang membuat kita ketawa, ada yang membuat kita menangis. Ianya berkaitan perasaan dan boleh memberi kesan kpd tingkah laku kita. Tanpa ilmu, kesannya boleh menggugat kehidupan seharian kita. Maka jika kita telah dilatih untuk tidak berperasaan, mungkinkah kita dapat mengelak daripada mempunyai perasaan? Tidak, kita tidak dapat mengelak daripada berperasaan walaupun telah kita latih diri kita untuk sebaliknya.

kita adalah manusia yang punyai perasaan. Saya suka nasihatkan kpd kenalan, jika kita marah, sedih dan sebagainya, menangis adalah satu cara mengimbangkan kembali perasaan kita. Budak2 kila lihat selepas terlebih ketawa akan menangis.

Tiada ulasan: