Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Januari 23, 2013

Datang dan Kembali

saya melihat kpd gambar seorang kenalan bos sy yg telah kembali kpdNya. arwah pernah bertugas sbg staf uitm di fsg. arwah pernah mengikuti program team-building dimana saya berpeluang menjadi seorang drpd fasilitator.

pada tahun lepas setibanya saya di ltab kl, pemandu yg menyambut kami memaklumkan kematian seorang drpd pemandu uitm. pada mulanya sy tak pasti siapakah arwah tersebut. tetapi setelah melihat kpd gambar arwah yg diemel kpd warga uitm, arwah merupakan antara pemandu uitm yg sy kenal kerana biasa membawa saya menjalankan tugas sy sehingga ke taman negara.

kita datang ke dunia ini dengan tujuan utk beribadah kpdNya. bekas bos saya yg sedang mengajar di madinah menyatakan bahawa berdoa itu satu ibadah. dan kita akan kembali kpdNya pada masa yg telah ditetapkanNya. masa sentiasa berlalu - datang dan pergi.

maka marilah kita berdoa semoga kita semua tergolong dlm mereka yg mendapat rahmatNya dunia dan akhirat serta dilindungi drpd seksaan kubur dan di akhirat. bersamalah kita sentiasa berselawat dan memberi salam kpd junjungan besar kita nabi Muhammad s.a.w, ahli kerabat baginda dan para sahabat baginda.


Tiada ulasan: