Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Januari 27, 2013

Masa Belajar

masa adalah terhad..di dunia. di akhirat tiada noktahnya. masa di dunia utk persediaan di akhirat. ada yg kata dunia adalah pentas. ramai yg lupa atau tidak tahu dunia umpama berada di sekolah/ipt.

di dunia kita perlu belajar. perlu dptkan ilmu. perlu beribadah beribadah. ujian/tugasan/peperiksaan seiring dgn masa kita belajar di dunia. penilaian akhir iaitu kita gagal/ lulus/cemerlang di akhirat dgn keputusan akan diiringi dgn ganjaran seadilnya.

maka selagi kita bernyawa di dunia. selagi kita ada masa di dunia. janganlah berhenti belajar. baca..dengar..tanya..buat adalah kitaran belajar tanpa henti. jika niat kita belajar setakat utk dpt sekeping ijaszah, ianya adalah pembelajaran yg tidak lengkap. belajar cara belajar utk ilmu kebaikan dunia dan akhirat. 'belajar sehingga jadi jenazah' kata seorang pakar kaunseling.

Tiada ulasan: