Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Januari 16, 2013

Tak Layak Diberi Peluang

penjenayah apabila tertangkap akan membuat rayuan. 'berilah saya peluang sekali lagi'.'saya ada keluarga yg perlu tanggung'. tapi kebanyakannya apabila diberi peluang akan lupa pada rayuan dan janji nak berubah. senang ikut cara islam di arab, tangkap dan potong tangan. jangan 'listen,listen,listen' aje.

tadi saya dimaklumkan bgmana usaha fsr utk memastikan keselesaan pengajaran dan pembelajaran di fsr telah tidak dihargai pelajar dan staf. kemudahan disediakan disalahguna atau dirosakkan. kabel utk internet dicabut utk kegunaan peribadi. kotak buka pintu magnetik dipecahkan. sampah dibuang merata2. palang diangkat. dll. adakah ini sebab layanan spt cerita anakku sazali? siapakah bapa sazali di sini?

ipt adalah utk memberi peluang meningkatkan kematangan melalui ilmu. tetapi jika masih tak mahu tambahkan ilmu. masih tak mahu matang. maka baiklah jangan berada di ipt. peluang yg diberi adalah amanah. kos pengajian adalah amanah drpd pihak lain. gunakanlah sebaiknya jika benar2 matang.

Tiada ulasan: