Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Januari 17, 2013

Sibuk 2

maaf..saya sibuk. saya tak boleh ikut sama..saya sibuk.

sibuk akan diberi sbg alasan utama utk tidak melakukan sesuatu. jika tak dpt ikut serta dlm acara keluarga, biasanya alasan adalah sibuk dgn kerja. dan jika tak dapat lakukan tugasan keperluan kerja, adakalanya alasan adalah sibuk dgn keluarga.

memanglah, kita cuba bahagikan masa kpd beberapa bahagian bergantung kpd siapa kita. jika masih belajar, masa adalah utk belajar, keluarga, kawan/santai dan allah. jika bekerja kita akan bahagikan masa utk kerja, keluarga, kawan dan allah. jika kita belajar dan bekerja, masa kita akan dibahagikan kpd kerja, belajar, keluarga, kawan dan allah.

kita lihat selalunya ramai drpd kita letak masa dgn allah dihujung. bagaimana jika kita letak masa dgn allah didepan, iaitu kita utamakan masa dgn allah? saya rasa kita akan dapat rasa bhw kita ada lagi banyak masa. contohnya jika kita beribadah dahulu spt solat cepat di awal waktu.

Tiada ulasan: