Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Januari 07, 2013

Sibuk..

sibuk nama seekor kucing sdare saya. sibuk juga boleh diertikan sbg mempunyai sesuatu utk dilakukan pada satu masa.

jadi ada yg bgtau,'sori, saya sibuk, saya takboleh bantu anda'. ada yg berkata,'saya sibuk diluar sebab saya takboleh buat benda didalam'. dan ada yg kata 'saya sibuk diluar sebab saya takde kerja didalam'. ada yg ada masa dan diberi tugas utk sibuk didalam tapi menolak.

alasan. antara yg paling senang nak dinyatakan jika kita tak berminat. atau tidak sudi bekerjasama. maka bolehkah kita gunakan 'forgive and forget' atau 'for give and for get'? yang mana sesuai? jika tak sudi memberi maka terima ajelah yg seadanya atau yg setimpal terutama pada penilaian tahunan.

Tiada ulasan: