beberapa keadaan berbeza tetapi melibatkan ketidakpuasan hati terhadap rakan sekerja. ada yg tak puas hati sebab kena tegur. ada yg tak puashati sebab tak tegur.
ketidakpuasan perlu diluahkan. perlu disampaikan kpd pihak yg mampu melakukan sesuatu. tetapi kebiasaannya luahan disampaikan kpd pihak lain atau orang tengah dgn harapan akan sampai kpd mereka yg berkaitan. mungkin utk jaga hati penerima luahan. mungkin utk mengelak pantulan negatif kpd peluah perasaan.
komunikasi perlu untuk kebaikan organisasi. bukan semua orang boleh terima teguran. memang bukan semua teguran adalah teguran yg baik. dan sebelum kita bertindakbalas secara negatif terhadap teguran atau menegur secara negatif, gunakanlah ilmu. ianya supaya menilai teguran diterima atau akan diberi untuk kebaikan bersama.
saya sedia dan setia untuk mendengar..listen..listen.. listen.., think..think..think.., response..response..response
Tiada ulasan:
Catat Ulasan