Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Januari 20, 2013

Pandai dan Rajin 2

proses menyemak lapuran penyelidikan amat memenatkan. penat utk pastikan keputusan adalah sewajar dgn hasil diserahkan oleh pelajar.

sy cuba dptkan pelajar utk berjumpa sy seawal sem 4. alhamdulillah pada sem ini ada 3 pelajar sem 4 datang jumpa sy utk penyelidikan sem 6. mereka ini rajin dan pandai sebab bersedia utk setahun lagi. dan sy juga biasanya akan dpt pelajar sem 5 yg datang berjumpa utk penyelidikan sem akan datang. mereka juga sy kira pandai dan rajin.

apabila sy menerima pelajar pada sem yg sepatutnya mereka jalankan penyelidikan, sy masih andaikan mereka pandai dan rajin. tambah2 lagi jika jumpa ikut jadual sy iaitu minima 7 kali pada sem melakukan penyelidikan. sy merancangkan agar mereka dpt siapkan penyelidikan sebelum peperiksaan akhir bermula.

walau bagaimana pun, walau kerap datang jumpa saya, dan mendapat maklumbalas sy, sy berasa amat kecewa. hasil yg diberi kpd sy tidak menunjukkan majoriti drpd mereka rajin dan pandai. hanya sedikit shj rajin dan pandai. ramai hanya rajin datang jumpa. tapi tak pandai hasilkan apa yg sy nyatakan. bersediakah sy menerima mereka lagi? jika mereka sedia menjadi betul2 rajin dan pandai.

Tiada ulasan: