Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Julai 09, 2010

Hendak Seribu Daya..

Bosannya. macam mana nak maju. macam mana nak untung. macam mana nak elak drpd dibuang kerja. (kesemua adalah pernyataan). jika cadangan diberi utk penambahbaikan dibalas dgn pelbagai alasan.

bos mengulangi berulang2 kali. kalau tak berubah, maka akan ada yg kena tendang. bukannya di belakang, tetapi ditendang keluar drpd organisasi. tapi cara dan gaya ditunjukkan oleh mereka yg patut ambil iktibar adalah hambar. seolah2 memikirkan bhw pernyataan bos hanyalah ugutan yg tidak akan dilaksanakan.

peluang membuat rezeki yg halal dan menambah rezeki yg halal adalah banyak. tambah2 lagi kita berada dikalangan pelanggan yg inginkan perkhidmatan dan barangan kita. maka kita hanya perlu sedikit kreativiti dan inovasi aje utk berubah kepada lebih baik. janganlah sebab kita makan gaji, maka kita tidak pedulikan kpd yg beri gaji kpd kita.

betullah pepatah melayu. hendak seribu daya, tak hendak seribu alasan.

Tiada ulasan: