Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Julai 20, 2010

Terima Kasih Tan Sri Datuk Dr K

Prof madya dr k telah lama menyumbang kpd uitm. sudah berbelas2 tahun. bermula di sek 17 dan seterusnya di fsr. beliau berkongsi ilmu undang2 dan psikologi di fsr. selain drpd itu, beliau banyak melakukan penyelidikan. saya terkilan tidak sempat belajar melakukan penyelidikan bersamanya.

walau pun kita produktif, akan ada yg menyatakan kita tidak produktif. walau pun kita bersedia memasukkan nama seseorang utk membantu seseorang mendapat nama di bidang kita, jasa kita akan dilupakan. melayu mudah lupa. dan kita akan dipersalahkan dgn pelbagai alasan.

kita akan menjadi sasaran jika kita adalah penghalang kpd cita2 orang lain. atau mungkin kerana kehadiran kita menjadi penghalang kpd kehadiran mereka yg rapayt dgn kita. hanya Allah mengetahui segalanya.

tidakkah ada perasaan malu apabila 'habis madu, sepah dibuang'? tidakkah berasa malu apabila kita suka menumpang usaha orang lain, kita ambil nama hasil usaha orang lain, kemudiannya kita katakan bhw org tersebut tidak buat apa2? adakah ini satu plagiarisma?

Tiada ulasan: