Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Julai 21, 2010

Hitam Putih Kehidupan

ini merupakan sebuah lagi yg saya minati. penyanyinya adalah sheila majid. lagu ini tak silap saya mula dinyanyikan sheila majid pada tahun 80an(?). semasa saya belajar di itm.

senikata lagu ini mempunyai makna yg mendalam. saya paparkan senikata lagu ini di bilik saya semasa di itm. saya juga ada senikata lagu ini dijadikan transparency utk ditunjukkan kpd pelajar kokurikulum kaunselor rakan sebaya. sekarang dgn adanya internet dan youtube, saya masukkan ke dalam senarai link saya.

antara lirik yg bermakna kpd saya utk dihayati oleh pendengar adalah,'..hitam putih kehidupan,sendiri yg menentukan, hidup ini usah dipersiakan..'. saya pernah menulis tentang lagu ini dahulu. ianya sebagai peringatan kpd diri saya dn mereka yg rapat dgn saya. pesan saya,'apabila kita menghadapi masalah, janganlah cepat kita putus asa, janganlah pula kita melakukan sesuatu yg akan membuat kita menyesal kemudiannya.'

jika menghadapi masalah.jika kita tersilap melakukan perbuatan yg salah. ingatlah kpd Allah. ingatlah kpd Rasulullah s.a.w. ingatlah kpd kedua ibubapa kita. berdoalah kpd Allah. solat.

Tiada ulasan: