Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Julai 30, 2010

Kepuasan Bekerja

Saya buat penyelidikan berkaitan kepuasan kerja utk sarjana kaunseling saya. tetapi sekarang saya lebih minat kpd penyelidikan berkaitan burnout atau 'habis sumbu'.

tadi saya sempat berbincang dgn kawan seperjuangan di fsr. kami mula berkawan sejak 2001. beliau telah mendapat phd dan akan konvo pada bulan nov 2010. kami berbincang tentang pengiktirafan terhadap usaha yg diberi kpd organisasi. kami berbincang tentang ganjaran utk usaha kpd fakulti kami berbincang tentang kepimpinan.

untuk maju ke hadapan dan diiktiraf kemajuan kita, pemimpin organisasi mesti berani membuat keputusan yg tepat. jangan tunduk dan takut kpd sebilangan kecil yg hanya berminat utk mengaut kekayaan duit sebanyak yg boleh tanpa memperdulikan kesan kpd pelajar dan pensyarah yg sentiasa berusaha secara amanah utk kebaikan organisasi.

Tiada ulasan: