Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Julai 11, 2010

Memilih Guru

Pesan prof kamil, cari penyelia yg ingin melulusakan kita. jangan cari penyelia yg drpd awal dah nampak tidak berminat utk membantu kita. kita boleh terjemahkan,carilah guru yg ingin mendidik kita, membantu menambah baik diri kita utk diri, dan masyarakat.

saya sampaikan pesanan ini setiap kali saya berjumpa dgn bakal pelajar yg ingin memilih saya sbg penyelia. saya juga menambah, melakukan sebuah penyelidikan adalah satu usaha bersama. maka pelajar perlu bersedia berusaha dan bersedia memastikan utk menjaga nama baik dirinya dan nama baik saya. ikut rentak saya.bukannya saya ikut rentak pelajar.

saya bukannya seorang yg meluluskan seseorang pelajar tesis dgn sambil lewa. saya juga seorang yg bukan menggagalkan seorang pelajar dgn mudah. maka jika pelajar bersedia berusaha, maka saya pun sedia bekerjasama. apa yg penting..kerjasama..ikhlas..jujur.. amanah. dan jangan lupa kpd Allah dan kedua ibubapa. ini juga sesuatu yg saya pelajari drpd penyelia saya di um semasa menyediakan tesis saya.

Tiada ulasan: