Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Julai 23, 2010

Kecemerlangan Diri

Saya hadir ke dua majlis semalam yg mengingatkan dan merapatkan persahabatan. Majlis pertama adalah makan tengahari bersama seorang sahabat (jika saya dibenarkan juga seorang guru) yang akan tamat tempoh perkhidmatan beliau bersama saya dan organisasi saya. Majlis kedua adalah tahlil arwah khusus untuk seorang sahabat yg telah kembali kpdNya (dlm catitan blog terdahulu) dan 4 lagi sahabat yg telah terlebih dahulu kembali kepadaNya.

Pada majlis pertama, cadangan asal hanyalah saya dan sahabat yang akan pergi. tetapi setelah difikirkan, saya maklumkan kpd sahabat2 lain. seorang bersetuju hadir dua hari terdahulu, dan seorang lagi sudi hadir dimaklumkan sehari sebelum majlis. Semasa kami sedang makan, seorang sahabat memohon izin utk turut hadir. kemudiannya 2lagi sahabat minta utk turut sama hadir. walaupun mungkin tidak ditunjuk oleh sahabat yg diraikan, tetapi kami semuanya hadir krn mengiktirafkan sumbangan positif beliau kpd organisasi dan kpd kami. Biarlah ada yg mengeji dan memburuk2kan beliau, kebenaran tetap kebenaran.

Terima kasih kpd sahabat yg merupakan pakar dlm psikologi (kalau ada yg tak ikttirafkan, itu hak masing2) yg mempunyai kelayakan akademik dlm undang2 dan phd dlm psikologi. keseronokan bekerja bukan shj bergantung kpd gaji diterima dan status serta pangkat, tetapi yg utama adalah persekitaran kerja spt mempunyai sahabat2 yg mengenali dan memahami kita serta mengiktirafkan kehadiran kita.

We hope that we will meet again Dr. A friend in need is a friend in deed. A friend does good deeds for both friends. A talam dua muka (physically it doesn't exist) may also be a lalang. Our integrity is forever remembered and the benchmark for our reputation and respect by others.

Tiada ulasan: