Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Julai 26, 2010

Jika benar

ramai suka bercerita. ada cerita benar. ada cerita tidak benar. dgn ilmu kita harapkan kita dapat menapis dan memastikan cerita yg benar.

cerita ada yg baru. ada cerita lama. ada cerita yg dirahsiakan. kemudiannya diceritakan setelah lama terbuku didlm hati. ada sebab knp sesuatu rahsia didedahkan. jika utk kebaikan ramai, adakah rahsia elok diceritakan?

ada yg bercerita kononnya ada yg menyediakan ujian utk kursus yg tidak diajar. bagus krn menunjukkan motivasi utk belajar. tak bagus jika niat utk mendapat duit. bawa ujian dan beri (paksa) ujian diambil supaya dpt bayaran. duit drpd hasil ujian yg tidak sah adalah duit drpd rasuahkah?

macam2 cerita. tentang makhluk Allah yg sama. ajar yg tak sepatutnya ajar. tulis utk yg tidak sepatutnya ditulis dan diupah. tuntut bayaran utk khidmat yg tak dilakukan. sampai bilakah perkara macam ini akan berterusan. siapakah yg bertanggungjawab utk pastikan tindakan diambil..jika benar?

Tiada ulasan: