Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Julai 25, 2010

Jamuan Makan Bulanan

Tadi p jamuan makan bulanan d kawasan rumah saya. walau pun cadangan asal tiap2 bulan secara bergilir2 bertukar tuan rumah, tetapi adakalanya terpaksa ditunda spt pada bulan puasa. jamuan makan bulanan memberi peluang berjumpa jiran2 utk bertanya khabar. saya sebenarnya selalu jarang dpt hadir. kebiasaannya saya ada kerja spt luar stesen.

d pejabat elok juga jika ada jamuan bulanan. ttp lebih makanan yg dikongsi2. tuan rumah tiada. rumah/pejabat aje yg sama. ianya memberi peluang 'melepaskan rambut' diantara bos dan bukan bos. elok utk kurangkan stres. juga utk berkongsi rezeki.

dahulunya keluarga saya buat jamuan makanan bulanan bergilir tuan rumah. skrg jika ada jamuan di sebuah rumah shj. rumah makcik saya dimana nenek saya berada skrg. oleh krn nenek saya masih belum sembuh drpd 'strok', maka kami akan berkumpul di rumah yg sama aje. memang penat tuan rumah. insyaallah balasan positif krn menjaga ibu sendiri di akhirat.

Tiada ulasan: