Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Mac 25, 2013

Banyaknya Masa

masa kita adalah ujian. masa yg sedikit adalah ujian. masa yg banyak pun ujian kpd kita.

jika pandai mengurus masa, kita pandai guna masa utk kebaikan diri, masyarakat dan persekitaran. kita gunakan masa dgn sebaiknya. utk kemajuan diri, masyarakat dan persekitaran. dan kita akan rasa bersyukur dgn masa yg ada. tidak ada baki masa utk buat benda yg menyusahkan diri, masyarakat dan persekitaran.

sejarah beberapa sukan bermula kerana orang ada banyak masa. maka dicarikan aktiviti utk isi masa. mereka yg banyak masa ni adalah mereka yg kaya di dunia. banyak harta. tak perlu buat kerja. lama2 mereka tambah elemen perjudian ke dlm sukan. dan mereka gunakan masa utk melihat sukan dgn melakukan benda2 tidak berfaedah pula.

jadi tidak semestinya banyak masa itu bagus. jika kita banyak masa, gunakanlah utk perbaiki diri. bukan utk kononnya cari kelemahan orang lain, utk tutup kelemahan diri sendiri. janganlah perangai macam budak2. apabila orang menyampah, ianya macam nilai sampah yg tak berharga kpd masyarakat.

Tiada ulasan: