Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Mac 31, 2013

Layan Macam Budak

budak dikatakan sbg yg fikiran masih tak matang. masih tiada ilmu cukup. maka tindakan mereka perlu dilayan dgn sama ada ganjaran atau hukuman. mungkin dgn rotan.

semalam ada program kemahiran insaniah utk pelajar tahun 2 fakulti. mengikut peringkat pengajian, mereka di dah di peringkat pengajian tinggi. mengikut umur dah di penghujung atau bukan lagi remaja dan sudah tentu bukan lagi umur budak. tetapi perangai dan tingkahkah laku masih macam budak. selepas diberi minum pagi, saya dapati ramai yg 'berak' merata dan harapkan orang lain bersihkan 'kotoran' yg ditinggalkan. sedangkan bekas sampah disediakan banayk dan dekat.

jadi, selepas ini saya akan melayan mereka ini spt melayan budak2. program meningkatkan insaniah macam tak berhasil positif.

Tiada ulasan: