Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Mac 31, 2013

Komen Budak2

secara naluri kita suka komen. budak2 pun suka komen. ada kalanya komen budak2 adalah secara ikhlas dan berniat baik. itu kalau budak2 bawah umur.

saya membaca komen berkaitan program kemahiran insaniah yg saya sebagai penceramah. spt biasa ada komen positif, ada komen negatif dan ada yg tiada komen. kita aka terasa apabila membaca komen. terasa positif jika komen positif. dan biasanya juga terasa negatif jika komen negatif.

tetapi cuba kita berminda positif. komen negatif diandaikan utk jadikan kita lebih baik. dan komen negatif adalah memaklumkan kpd kita bhw kemungkinan yg bagi komen tidak sampai tahap cara kita berkomunikasi. jadi, tidak kira apa jua komen, jadikan sebagai rujukan utk perbaiki diri kita. ada kalanya yg amsuk lambat, yg tidur, yg tak masuk langsung juga berupaya memberi komen membina.

Tiada ulasan: