Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Mac 21, 2013

Rezeki Dikongsi

alhamdulillah semoga rezeki mereka dan kita sentiasa dimurahkan allah. pada selasa dua hari lepas, saya dibelanjakan secawan mocha di canseleri. compliment bukan complain drpd seorang kenalan yg juga staf di situ. minggu lepas, di cafe oia saya dibelanjakan secawan mocha oleh kawan yg bekerja di situ. pada hujung minggu ke, di dan dari pluitm, saya dibelanja makan dan minum oleh dekan fsr dan big bos uitm holdings.

semalam kp221 belanja saya makan tengahari. semalam ada kenduri aqiqah di surau dekat rumah. dan tengahari tadi dibelanja makan oleh kawan lama yg mula dikenali pada tahun 1981. insyaallah perjumpaan tengahari tadi akan membantu meningkatkan hasil bagi koperasi uitm.

budaya orang arab dulu2 adalah berkongsi rezeki apabila kita senang. dan apabila kita susah, orang lain akan kongsikan rezeki mereka dgn kita. hari ini hari dia. mungkin lain hari, hari kita utk berkongsi. jadi tak perlu lah kedekut sebab semua rezeki adalah milik allah.

Tiada ulasan: