Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Mac 07, 2013

UiTM untuk Bermain2

mungkin kenyataan bg beberapa pihak? iaitu berada di uitm utk bermain2 dan bersuka2 shj. utk menghabiskan masa dan wang.

pihak yg bermain2 ini termasuk pelajar, staf dan pihak2 lain yg tidak ambil berat menjaga namabaik uitm. jadi ada yg sudah berdaftar sbg pelajar tak mahu belajar. seorang pelajar selama 3 semester berturut2 akan muncul di bulan atau beberapa minggu terakhir sebelum peperiksaan dan mengharapkan (dgn angkuh) bhw dia berhak ambil peperiksaan dan diberi markah kerjakursus.

staf yg main2 adalah tidak menjalankan tugas sbg pemakan gaji hasil kerja yg jujur. sebaliknya sentiasa mencari jalan utk mengelak drpd menjalankan tanggungjawab. malangnya apabila penilaian utk kenaikan gaji tanpa segan silu (juga dgn angkuh?) menyatakan ingin markah penilaian yg tinggi dan berhak diberi anugerah cemerlang.

manakala pihak lain selain staf dan pelajar adalah mereka yg main2kan uitm utk dapat keuntungan tanpa ambil kisah jika uitm merana. untung diambil drpd segi duit, masa, dan pelbagai lagi. kontrak kerja dilakukan secara lewa. keselamatan dan keselesaan warga uitm tidak diambil berat. maka mereka ini seeloknya diusir drpd berurusan dgn uitm.

Tiada ulasan: