Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Mac 21, 2013

Kelas Kaunseling 20032013

tadi saya mulakan kelas kaunseling hari ini dgn meminta pelajar saya menghadiahkan bacaan alfatihah kpd roh arwah mereka yg telah kembali kpdNya. kemudiannya saya minta pelajar tulis apakah akan mereka lakukan jika mereka tahu bila mereka akan mati.

saya tidak meminta pelajar saya berkongsi dgn saya atau rakan2 sekelas tulisan mereka tadi. tetapi saya seronok kerana tugasan saya memberi kesan kpd pelajar. inilah yg saya inginkan melalui kursus sport counseling. satu cara utk saya berkongsi dan memberi kesedaran kpd pelajar fsr utk menggunakan peluang selagi ada sebagai pelajar dan sebagai hamba allah. saya inginkan setiap kelas dan tugasan membolehkan pelajar berupaya memberi refleksi yg positif.

kaunseling saya ibaratkan perkongsian ilmu. seumpama sesi pengajaran dan pembelajaran. ada masa pelajar jadi pelajar. ada masa pelajar jadi pensyarah


Tiada ulasan: