Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Mac 28, 2013

Kejayaan adalah Menggembirakan Ibubapa

itulah jawapan yg diberi oleh anak kpd bos saya di canseleri. itulah juga jawapan yg saya setuju berkaitan kejayaan.

dan saya harapkan pelajar saya sedar dan setuju dgn definisi kejayaan di atas. kaitannya. berjaya dlm hidup dpt capai matlamat. matlamat hidup adalah sejahtera dunia dan akhirat. sejahtera dunia dan akhirat adalah berjaya gembirakan kedua ibubapa. dan antara menggembirakan ibubapa adalah dgn berjaya menamatkan pengajian di uitm. menggembirakan ibubapa dgn tidak memalukan mereka.

menggembirakan ibubapa juga dgn membawa mereka utk solat berjemaah di surau/masjid. dan gembira bapa apabila dapat menjadi bilal utk waktu solat. gembira ibu apabila melihat bapa dan anak solat di belakang imam di saf hadapan. senangkan utk berjaya dlm hidup dan di akhirat?

Tiada ulasan: