Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Mac 18, 2013

Kelas Kaunseling

antara asas kemahiran kaunseling adalah mendengar. tetapi ianya sebaliknya yg dilakukan ramai pelajar di dlm kelas kaunseling saya.

tadi spt biasa ada yg sangat teruja dan banyak bercakap semasa kelas saya. walau pun saya sedang bercakap, mereka pun nak bercakap. jadi saya akan ingatkan mereka dgn perkataan 'fokus'. ada kalanya pelajar lain akan ingatkan kawan2 yg seronok berkata2 (tentang kaunseling atau sebaliknya) untuk mendengar apa yg sedang saya katakan.

saya nyatkan kesedaran adalah penting. dan antara kesedaran yg penting adalah kita ingin berjaya mencapai matlamat yg kita sasarkan. antara matlamat utama adalah membahagiakan kedua ibubapa. pesan saya kpd pelajar saya, 'grad pengajian anda dan anda akan membahagiakan kedua ibubapa anda'.

2 ulasan:

Spongebob berkata...

tahniah sir.. dapat pingat pun da cukup bagus.. :)

cebad berkata...

terima kasih hehehe alhamdulillah