AKNC antara lain bertujuan menjadikan kualiti sebagai budaya di uitm. Dato Sri NC menganjurkan AKNC untuk memotivasikan budaya kualiti di uitm.Apakah kualiti? Satu soalan yang mempunyai pelbagai jawapan. Ianya bermula dengan penumpuan kepada pelanggan. Ianya memerlukan komitmen pengurusan. Ianya memerlukan penglibatan semua warga di dalam organisasi.
Pada pandangan saya, AKNC berjaya menjadikan kualiti sebagai satu budaya di uitm. Warga uitm di serata negara menghayati budaya kualiti. Ini bukanlah suatu gerakan yang mudah memandangkan uitm mempunyai staf yang melebihi 12,000 orang.
Tetapi, para pelajar pun perlu mengamalkan budaya kualiti. Sahsiah rupadiri muslim dan budaya orang timur janganlah dilupa dan diabaikan. Pelajar adalah 'the cover of the book' untuk uitm. Kita mahukan seseorang itu mencerminkan budaya kualiti pada luaran dan dalamannya.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan